تاریخچه شرکت اتودسک (AutoDesk)

اتودسک را میتوان بهترین برند نرم‌افزاری در حوزه‌ی طراحی و ساخت به کمک کامپیوتر نامید . اتودسک که با خرید سرویس‌های گوناگون ، به شهرت جهانی رسید . اتودسک بزرگترین شرکت طراح نرم‌افزار اتوماسیون با محصولات متنوع نرم‌افزاری در بیش از ۸۵ کشور و ۱۸ زبان در دنیا .
در این مقاله از نوینستان به توضیحاتی پیرامون برند نرم افزاری اتودسک می پردازیم.

تاریخچه شرکت اتودسک (AutoDesk)

 تاریخچه تأسیس

اتودسک در سال 1982 توسط جان واکر که یک برنامه‌نویس کامپیوتر بود بنیان گذاری و تأسیس شد . در مقاله ای جان واکر را چنین توصیف کردند « با استعداد ترین و عجیب غریب ترین شخصی که تا بحال دیده ام »

او نرم افزاری را از مایکل ریدل با نام Interact که برای طراحی کامپیوتری بود در مقابل 10 میلیون دلار به دست اورد . یک سال بعد شرکت اتودسک برنامه Autocad را در اختیار عموم قرار داد .

تاریخچه شرکت اتودسک (AutoDesk)

واکر و ریدل مانند جابز و وزنیاک ( در اتودسک )

واکر بعد از بستن قرارداد با ریدل به مارین مانتی رفت و ریدل و چند برنامه نویس حرفه ای را برای گسترش نرم افزار گرد هم آورد . در قدم اول برنامه نویسان اتودسک نام نرم افزار را از Interact به Auto CAD تغییر دادند و آن را روی دستگاه victor 9000 قرار دادند .

واکر اعتقاد داشت خودش به تنهایی دانه ای برف بود و نمی توانست محصول را به این موفقیت برساند .

اتودسک

شرکت اتودسک دارای دفاتر مختلفی در سراسر دنیا می باشد که دفتر مرکزی آن در ایالت کالیفرنیا قرار دارد. فعالیت این شرکت نرم افزاری آمریکایی، توسعه صنایع ، معماری ، مهندسی ساخت و ساز و تولید رسانه و سرگرمی و حتی جغرافی ، طراحی مکانیک ، ساخت ویدیو در سطح بین المللی است . اتودسک در شهر سانفرانسیسکو نمایشگاه بزرگی از آثار طراحی مشتریان خود دارد. شعار یا به نوعی هدف این شرکت طراحی به کمک رایانه است .

تاریخچه شرکت اتودسک (AutoDesk)

موفقیت با اتودسک

یکی از مهمترین مشتریان اتودسک در آستانه قرن 21 کوهلر بود که با استفاده از ابزارهای شرکت اتودسک نظیر Auto CAD ، Auto mill و Auto Surft محصولات متنوعی مانند وان حمام ، توالت ، سینک و غیره را طراحی کرد .

سونی پیکچرز مشتری موفق دیگری در اتودسک که بیشتر از ابزار 3D studio برای بررسی زاویه های دوربین پیش از شروع فیلم برداری استفاده می کرد .

نرم افزارهای حوزه ساخت و تولید اتودسک

     Auto CAD           

     Power chape

     VRED

     Powerlnspect

     Mold flow

     Alias

     Fusion 360

     Auto desk invetor

     Netfabb

     3D MAX

     Autodesk HSM

اتوکد

اتوکد نرم افزاری برای طراحی و بررسی جزئیات سازه ، سازه های فولادی و بتونی ساختمان و مخصوص مهندسین ساختمان می باشد. این نرم افزار دارای کتابخانه ی مواد و مصالح استانداردهای آهن و فولاد و اتصالات آنها که طراحی و پیاده سازی سازه ساختمان را آسان و بسیار سریع نموده است.  اتوکد می تواند اطلاعات سازه یک ساختمان را به صورت کامل و دقیق مدل نموده و بیان کند.

تاریخچه شرکت اتودسک (AutoDesk)

امکانات اتوکد

  • توانایی نمایش سه بعدی سازه
  • دارای انواع قطعات اتصال در کتابخانه ی مواد و مصالح مانند انواع واشر ، پیچ ، نگهدارنده و غیره
  • امکان ایجاد و طراحی اجسام و اشکال هندسی مانند مربع ، مکعب و غیره
  • محاسبه ی اتوماتیک بارهای اعمال شده به حداکثر بار بر سازه

3D MAX در اتودسک

محصولی دیگر از اتودسک برای ساخت و تولید .3D MAX  یک زبان ویژوال اسکریپ نویسی است.

اتودسک پس از انتشار دومین بروزرسانی نرم افزار استودیو سه بعدی مکس آن را خرید و در طی چند انتشار بعدی کلیه مراحل گسترش را خود شرکت اتودسک به صورت سازمانی انجام داد. آن زمان بخش رسانه و سرگرمی شرکت اتو دسک بود. در نهایت نام این نرم افزار توسط دیسکریت، یک شرکت نرم افزار درمونترال که اتودسک به تازگی خریداری کرده بود به 3D MAX  تغییر یافت و منتشر شد  .

تاریخچه شرکت اتودسک (AutoDesk)

معماران با این نرم افزار به طرح های خود روح میبخشند و قبل از ساخته شدن بنا تمایی عناصر نمای بیرونی و حتی طرح های داخلی و دکوراسیون را با بهترین کیفیت و به صورت سه بعدی میبینند و تغییرات دلخواه را به راحتی انجام میدهند. همچنین نورپردازی در این نرم افزار می تواند به صورت شگفت انگیزی طبیعی باشد. به قدری که گاهی تشخیص یک رندر خوب با عکس واقعی دشوار میشود.

تاریخچه شرکت اتودسک (AutoDesk)
تاریخچه شرکت اتودسک (AutoDesk)

برخی از نرم افزار های  رسانه و سرگرمی اتودسک

     Flame

     Smoke

     Maya

     Ds Max

     Arnold

     ReCap Pro

 به طور مثال در فیلم سینماییAvatar  که یکی از مشهور و موفق ترین ساخته ها در ژانرفیلم های علمی تخیلی به شمار می رود بخش هایی از جلوه های ویژه اش با نرم افزارهای رسانه و سرگرمی اتودسک ایجاد شد.

تاریخچه شرکت اتودسک (AutoDesk)
تاریخچه شرکت اتودسک (AutoDesk)
تاریخچه شرکت اتودسک (AutoDesk)

و فیلم های مشهور دیگری مانند آلیس در سرزمین عجایب ، بنجامین باتن، هری پاتر و یادگاران مرگ، مرد آهنی و فیلم های دیگر که از نرم افزارهای شرکت اتودسک بهره بردند.

تمرکز روی اموزش در اتودسک

در سال 1994 اتودسک 750 مرکز اموزشی با هدف اموزش و افزایش جامعه کاربری خود در زمینه برنامه های اجرایی اتوکد و سایر نرم افزار های اتودسک را در دستور کار خود قرار داد .

اتودسک برای فروش محصولات هم به شبکه ای از فروشندگان ، پخش کنندگان و فروش مستقیم برای پخش محصولاتش وابسته است . این سیستم که ADS نامیده میشود در سال 1990 طراحی شده است و نتیجه آن همراهی دو هزار توسعه دهنده مستقل با اتودسک بود .

 

فعالیت های شرکت اتودسک بسیار موفق و وسیع است. برای خواندن مطالب بیشتر میتوانید به سایت زومیت مراجعه کنید.

منابع

zoomit.ir     

     autodesk.com

fa.wikipedia.org     

imna.ir     

sariasan.com     

fa.wikipedia.org     

thaco.ir     

sariasan.com     

نویسنده و گردآورنده : زهرا عزیزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *